Telefon+48 34 328 52 33    MailTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Menu


Przekrój

Ren blachodachówka, przekrój

Opis produktu

Blachodachówka REN to opcja dla osób preferujących pokrycia dachowe dostarczane w arkuszach ciętych na wymiar. W tej postaci doskonale nadają się na dachy o prostej konstrukcji, gdyż ich zastosowanie oznacza oszczędność czasu i mniejsze koszty przy zachowaniu wizualnych zalet blachodachówek panelowych.

Arkusze montowane są klasycznie jak pozostałe blachodachówki w ofercie firmy Blachy Pruszyński.

REN dostępny jest we wszystkich powłokach z naszej oferty w 27 kolorach podstawowych z palety RAL i RR.

  • długość modułu: 350 mm
  • wysokość przetłoczenia: 25 mm
  • wysokość profilu: 27 mm
  • szerokość użytkowa: 1105 mm
  • szerokość całkowita: ~1192 mm
  • grubość blachy 0,50 mm
  • waga 1 m2: 4,7 kg/m2
  • max. zalecana długość arkusza: 5305 mm
  • min. długość arkusza: 755 mm
  • min. nachylenie połaci: 9o
  • akcesoria: wkręty, uszczelki, kołnierze uszcz., obróbki, farby zaprawkowe.

Dostępne powłoki zabezpieczające

powłoki
zabezpieczające
powłoki
zabezpieczające
odporność
na korozję
odporność
na UV
możliwość
obróbki

gwarancja
estetyczna/techniczna

poliester połysk  25 µm *** ** **

10/30 lat

poliester mat gruboziarnisty 35 µm *** ** **

10/30 lat

PURMAX 40 µm **** **** *** 20/40 lat
PURLAK 50 µm **** *** *** do 30/50 lat
PURMAT 50 µm **** **** *** do 30/50 lat

Skala ocen od * do **** - gdzie **** oznaczają najwyższą ocenę

Sprawdź znaczenie gwarancji estetycznej i technicznej tutaj.

© Znak słowno graficzny LOARA jest własnością Pruszyński Sp. z o.o. i podlegają ochronie. © 2018 Pruszyński Sp z o.o.

Długość arkuszy pełnomodułowych

ilość modułów długość arkusza - REN 350
2 0,755
1,105
4  1,455
5 1,805
6 2,155
7 2,505
8 2,855
9 3,205
10 3,555
11 3,905
12 4,255
13 4,605
14 4,955
15 5,305*
16 5,655
17 6,005
18 6,355
19 6,705
20 7,055

* - maksymalna zalecana długość arkusza

Transport i składowanie

  • W przypadku odbioru własnym środkiem transportu, samochód powinien posiadać otwartą platformę załadunkową umożliwiającą swobodny załadunek jak i rozładunek.
  • Rozładunek "ręczny" powinien być przeprowadzony przez odpowiednią liczbę osób tzn. przy długich arkuszach (ok. 6 mb) powinno uczestniczyć 6 osób, po 3 z każdej strony, zwracając szczególną uwagę, aby nie przesuwać po sobie blach, nie odginać bocznych krawędzi oraz ich nie rozciągać. Deformacja blach podczas rozładunku i przenoszenia powoduje późniejsze problemy z ich prawidłowym montażem (szpary na zamkach).
  • Najodpowiedniejszy jest rozładunek w opakowaniach producenta przy użyciu urządzeń mechanicznych.
  • Na placu budowy arkusze powinny byś składowane w fabrycznym opakowaniu, pod zadaszeniem. Magazynowanie w takich warunkach nie powinno trwać dłużej niż 3 tygodnie od daty produkcji. Po tym czasie opakowanie należy rozciąć, a arkusze przełożyć przekładkami umożliwiającymi swobodną cyrkulację powietrza. Maksymalny czas magazynowania nie powinien być dłuższy niż 6 miesięcy licząc od daty produkcji pod rygorem utraty gwarancji.
  • Folie ochronne stosowane są, aby dodatkowo zabezpieczyć blachy powlekane przed uszkodzeniami mechanicznymi, naprężeniami i uderzeniami mogącymi wystąpić w czasie transportu, przeładunku czy profilowania. Folie ochronne nigdy nie zwalniają z obowiązku właściwego zabezpieczenia blach podczas magazynowania ani przed szkodliwym działaniem czynników chemicznych podczas procesu ich przetwarzania. Zaleca się stopniowe usuwanie folii z gotowych profili, element po elemencie, na krótko przed zamocowaniem elementów ściennych i dachowych na budynku.
  • Niewłaściwy sposób składowania może powodować utrudnienia w usuwaniu folii ochronnej oraz pozostawiać na arkuszach ślady po kleju.

Konserwacja i mycie

  • W celu przedłużenia okresu trwałości dachów i elewacji wykonanych z blach powlekanych należy regularnie je kontrolować i konserwować.
  • Przegląd - Raz w roku (najlepiej wiosną) należy dokonać przeglądu dachu/elewacji w celu wczesnego wykrycia ewentualnych uszkodzeń.
  • Czyszczenie blachy - Dachy/elewacje wykonywane z blachy powlekanej wymagają czyszczenia co najmniej raz w roku. Osadzający się na blasze brud może spowodować nierównomierne odbarwianie się koloru (wynik nierównomiernego oddziaływania promieni UV), a także do zmniejszenia odporności na korozję (brud zatrzymuje wilgoć na blasze stopniowo ją uszkadzając). Zabrudzone i poplamione miejsca mogą być czyszczone przy pomocy miękkiej szczotki i wody (temp. max. 60°C). Jeśli jest to konieczne dopuszcza się dodanie do wody łagodnego detergentu (pH 6÷7, max. 10% roztwór). Do czyszczenia może być także użyta woda pod ciśnieniem (max. 100 bar), jednakże strumień wody nie może być stosowany zbyt blisko powierzchni arkusza (min. 30 cm), a także nie może być skierowany prostopadle do powierzchni . Przy łącznikach strumień wody powinien być skierowany ku dołowi tak, aby uniknąć wnikania wody pod ciśnieniem w szczeliny wokół łączników. Ze starymi powłokami należy obchodzić się z wyjątkową ostrożnością. Mycie należy przeprowadzać od góry ku dołowi i zawsze oczyszczone miejsce należy niezwłocznie dokładnie opłukać czystą wodą.
  • Nie wolno stosować proszków do szorowania, rozpuszczalników nitro, roztworów chlorowych, aromatycznych środków, jak również środków zawierających salmiak (chlorek amonu) lub sole sodowe.
  • Uszkodzenia - Naprawianie ewentualnych uszkodzeń w trakcie trwania okresu gwarancji powinno być konsultowane z Wykonawcą dachu/elewacji i może być wykonywane tylko za jego aprobatą. Naprawa szkód na małych powierzchniach odbywa się przy pomocy lakierów do napraw, schnących na powietrzu. Malowanie dużych powierzchni jest z zasady możliwe tylko za pomocą specjalnych farb przemysłowych dostosowanych do renowacji pokryć. Powierzchnię do malowania należy ograniczyć tylko do miejsc tego wymagających (zadrapania do warstwy metalu, ogniska korozji itp.). Przygotowanie powierzchni do malowania należy wykonać wg ogólnie przyjętych zasad. Należy zawsze dokładnie usunąć wszelkie ślady korozji - najlepiej za pomocą specjalnych szczotek lub drobnoziarnistego papieru ściernego. Następnie trzeba naprawianą powierzchnię dokładnie odpylić, odtłuścić i oczyścić. Do odtłuszczenia powierzchni można użyć benzyny ekstrakcyjnej lub wody z dodatkiem środków powierzchniowo-czynnych (najlepiej z dodatkiem 1-2% roztworu amoniaku). Naprawiane strefy mogą wykazywać różnice w kolorze w porównaniu z oryginalnymi kolorami blach z powodu naturalnego oddziaływania zjawisk atmosferycznych (starzenie się lakieru pod wpływem działania promieniowania UV).
  • UWAGA - W trakcie przeglądu, czyszczenia, konserwacji i napraw należy bezwzględnie przestrzegać zasad BHP.
  • Firma Pruszyński Sp. z o.o. nie odpowiada za ewentualne wypadki powstałe w wynikuwykonywania powyższych czynności.

Kolory

Firma PRUSZYŃSKI gwarantuje każdorazowo realizację poszczególnego zamówienia w jednakowym kolorze (odcieniu). Z uwagi na skomplikowanie procesów powlekania możliwe jest jednak występowanie różnic w odcieniach pomiędzy poszczególnymi dostawami.

Odpowiedzialność za kolor w związku z tym ograniczona jest jedynie do jednej dostawy.

W związku z powyższym w przypadku domawiania blach do konkretnej partii bardzo prosimy o zaznaczenie na zamówieniu lub poinformowanie Handlowca, iż jest to kontynuacja zlecenia oraz dostarczenia próbki kolorystycznej.

Kolorystyka

Poniższa kolorystyka może różnić się od rzeczywistości.

  • * - powłoki dostępne w grubości 0,70 mm
  • ** - powłoki dostępne w grubości 0,70 i 1,00 mm
  • *** - powłoki dostępne w grubości 0,70, 1,00 i 1,25 mm

kolorystyka, blachodachówka Ren